niedziela, 11 grudnia 2011

Dźwięki ze świata

Nie wiem jak Wy, ale ja często zastanawiałem się, co tak na prawdę króluje na światowych listach przebojów. Oczywiście nie chodzi mi o środek Europy i USA, tylko o te pozostałe rejony, w których też chyba może być ciekawie. I choć audycje Siesta Marcina Kydryńskiego (z radiowej Trójki) mogą przynieść kilka tropów do własnych poszukiwań, to jednak są mocno uzależnione po pierwsze od gustu prowadzącego, a po drugie od tego, czy udało mu się trafić na ciekawego wykonawcę.



Znakomitym źródłem pozwalającym zaspokoić taką muzyczna ciekawość jest kanał telewizyjny National Geo Music, który słusznie kojarzy się z National Geographic. Można w nim odnaleźć sporo muzyki afrykańskiej i latynoamerykańskiej. Choć nie mam na co dzień dostępu do niego, to kiedy tylko mam możliwość z radością i z pewnym podekscytowaniem oczekuję muzycznych informacji na temat tego co króluje na na przykład nigerskich listach przebojów. Żeby nie być gołosłownym oto, co wykopałem prosto z Nigerii:


Swoją drogą, ciekawe, która z polskich radiostacji lub telewizji w dobrym czasie antenowym pozwoliłaby sobie na tak długi kawałek.. No cóż, ale przynajmniej ja mogę sobie pozwolić ;-)

Czyżby z tego co napisałem powyżej wynikało, że amerykańska muzyka to tandeta? Mam nadzieję, że nie. Jako to już bywa w matematyce, dobrze jest czasem coś uzasadnić, dlatego na dowód polecę bardzo ciekawą moim zdaniem akademicką radiostację prosto ze Seattle w stanie Waszyngton - KEXP (http://kexp.org/Default.aspx). Dobrze się tak upewnić, że nie wszystko w Ameryce kręci się wokół Lady Gagi i innych muppetów z MTV.

Miło będzie zakończyć jakimś kawałkiem, więc podsyłam fajne, amerykańskie znalezisko prosto z KEXP, czyli Blitzen Trapper:



Miłej i słonecznej niedzieli :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz